Drobečková navigace

Úvod > Nová struktura nemazat > Pro návštěvníky

Pro návštěvníky

Jak probíhají návštěvy klientů v naší organizaci?

Jednou z prvních otázek, kterou dostáváme od zájemců o naše služby a jejich blízkých je, jak je to v našem domově s návštěvami. Odpověď na tuto otázku je velmi jednoduchá. Návštěvy nejsou za normálních okolností nijak omezeny a klienty lze navštěvovat kdykoliv. Ano kdykoliv. Ráno, v poledne, večer, o půlnoci. Je však nutné podotknout, že návštěvníci nikdy nesmí, stejně jako naši klienti, porušovat Domácí řád, narušovat chod zařízení a nesmí obtěžovat ostatní klienty nebo rušit noční klid. Není například přípustné být přítomen na pokoji, kde se klientovi provádí hygiena. Je také vhodné opustit pokoj, pokud spolubydlícímu vašeho blízkého není dobře a vyžaduje klid. Všichni jsme jen lidé, je nás tu hodně a musíme na sebe brát vzájemně ohled. 

Pokud tedy budete chtít svého blízkého navštívit, není potřeba to nikomu hlásit. Zkrátka si jen užijte společný čas. Můžete být s klientem na jeho pokoji, využít společné prostory, zimní zahradu, park nebo vyrazit do pacovských ulic. 

Podobné to je i v případě, že klient chce navštívit svou rodinu. Klient má právo kdykoliv a na libovolně dlouhou dobu opustit zařízení. Pracovně tomu říkáme „dovolenka“, i když se pochopitelně o dovolenou klienta nejedná. Klient nemá povinnost komukoli hlásit, že zařízení opouští. V rámci hladkého průběhu poskytování služby a zachování bezpečnosti však kterákoli zdravotní sestra nebo pracovnice v sociálních službách („pečovatelka“) ve směně uvítá informaci, že některý klient bude na oddělení chybět. Zejména v případě, kdy klient opouští zařízení na delší čas. Bude totiž nutné včas odhlásit stravu (neodhlášená a zároveň neodebraná strava se hradí v plné výši), případně klientovi pomoci připravit léky, osobní věcí a další potřeby.

Může se stát, že v době epidemie infekčního onemocnění (nejen Covid-19, ale i chřipky, střevní infekce apod.) bude průběh návštěv omezen. Ředitelka organizace má právo dočasně návštěvy omezit nebo zakázat. Pokud k omezení či zákazu návštěv dojde, bude tato informace vyvěšena na našem webu, Facebooku a vchodových dveřích. Na co však žádný ředitel právo nemá, je zakázat klientům vycházet. Zde je pak ovšem nutné apelovat na zodpovědnost každého klienta za sebe sama a své zdraví i zdraví ostatních. Omezit klienty v pohybu mimo budovu poskytovatele může pouze Vláda ČR mimořádným opatřením. K tomu došlo například v první vlně pandemie koronaviru.